Tutorial DIVIDER comel

 hyep!!!camat petang kawan-kawan...

hari ni saya nak ajar tutorial pasal DIVIDER...

atas permintaan dari kawan saya sorang ni...cik azua



tutorial ni sangatla comel kalo korang pandai wat..

contohnya ;


amacam , comel tak divider tu..ngeee...

saya wat kat sidebar divider..memisahkan antara about me and follower...

yang di bulatkan lah yang do maksudkan divider..

ngeee....

jom start the tuto ritee...

mula-mula...




1. Dashboard > Design > Edit HTML

2. Tekan ctrl + f dan cari code bawah ini

.sidebar .widget

3. Da cari CODE kat atas tu...korang mesti nampak cam CODE kat bawah ni kan???

.sidebar .widget, .main .widget {
border-bottom:1px dotted $bordercolor;
margin:0 0 1.5em;
padding:0 0 1.5em;
}

3. Buang Code yang korang nampak cam kat atas ni...Gantikan dengan CODE kat bawah ni...

.main .widget {
border-bottom:1px dotted $bordercolor;
margin:0 0 1.5em;
padding:0 0 1.5em;
}

.sidebar .widget {
border-bottom:0px dotted $bordercolor;
margin:0 0 1.5em;
padding:0 0 50px;
background-image: url(URL DISINI);
background-position: bottom;
background-repeat: no-repeat;

 4. MERAH tu korang ley cari kat cini (LINK)

5. Preview dulu ...da puas aty..SAVE la dengan rasa bangga..hehekkk...


terima kacehh!!!

da belajar tu,tingalkan komen tanda terima kasih dan berpuas aty k..

tak baik taw curik-curik belajar tanpa berterima kasih..

saya gembira anda komen :-)

3 orang tengah mencarut:

laila azua said...

xley pn :(
dah cuba bnyak kali dah T_T
xjmpa pn code la...

laila azua said...

yg nie pn xley gak.... :(

cik cemOXx said...

@laila azua

mesty boleh punya...awk je xtaw ...meh cni..saya wat k..