Tutorial Buang Header

1. Dashboard-Design-Edit Html
2. Tekan f3 atau ctrl+f


then korang cari kod ni ;

<div id='header-wrapper'>

3. Then kalau dah jumpa kod itu , anda mesti akan jumpa kod macam ini kan..kan..;

<div id='header-wrapper'><b:section class='header' id='header' maxwidgets='1' showaddelement='no'> <b:widget id='Header1' locked='true' title='Belog JOAN' type='Header'/>                
 </b:section></div>

4. Then dengan muka tak bersalah,korang kenalah buang kod di atas tu ye.....

5. preview dulu...suda puas!!!SAVE tanda berjaya...


terima kacehh!!!

da belajar tu,tingalkan komen tanda terima kasih dan berpuas aty k..

tak baik taw curik-curik belajar tanpa berterima kasih..



saya gembira anda komen :-)

2 orang tengah mencarut:

thisfuckingmonsterlilshits said...

kak. kalau nk buad header tu kena guna photoshop CS3 eh? sila beri maklum balas di shoutmix Eiqa --> http://mystory-ourlife.blogspot.com

Joan Jairey Gubod Gondiloh said...

@thisfuckingmonsterlilshits

iyeerrr dik !!sowi akak baru on9 ni...cbuk memanjang..!!!adussss.....kalo nak pakai photoscape pun buli..tapi lau photoshop ni..cantik skity...hehheeeee